Mindent a hajról, mindent a hajért.

2015. február 28. 16:56 - Fodor Bettina, Blogger

Fonás: Tippek, leírások

Kicsinek egyszer a mamám leültetett egy széktámla elé, és a támlára kötött három hosszú fonalat. Azt mondta, hogy vegyem a kezembe mind a három fonalat úgy, hogy egyik kezembe kettőt veszek a másikba a maradékot. Így tettem. Folytatta azzal, hogy most azt az egyet rakjam a másik kettő közé. Mivel jobb kezemben tartottam azt az egy szálat, ezért a bal kezemben tartott kettő közé tettem. Ezt el is magyarázta nekem:

"Látod? Mivel most jobbról raktad keresztbe a fonalat, ezért a másik oldalról, balról kell a másik kettő közé helyezned a fonalat!" Vagyis az ellentétes oldal széléről középre. Meglepődve tapasztaltam, hogy kezdetleges fonásocska kezd kialakulni a kezemben. Innen már magamtól folytattam. Nagymamám megdicsért és azt mondta, hogy "csak a szemeim pihentetem, de te játssz tovább nyugodtan", hisz tudta, most egy olyan varázslatot mutatott nekem, amivel bőven elvoltam úgy másfél-két órát, amíg ő pihent. A napvégi feladatom végül az lett, hogy megtanított fonást visszafejteni, mert majdnem az összes vastag fonalat elhasználtam.
Akkor, kicsinek még nem tudtam, de sejtettem, hogy egy életre megszerettem a fonást. Olyannyira, hogy mikor fodrász lettem, akkor még az afro-, parketta-, goffri fonást is megtanultam, és akár a mai napig képes vagyok hosszú órákon keresztül hosszú, vékony fonatokat fonni, ha a vendégem úgy akarja. Egy maratoni, 15 órás fonás sem tudta elvenni a kedvem a fonástól, bár a kezeimet másnap alig tudtam használni...
A fonás egyszerre egyszerű, kényelmes, kreatív, látványos, divatos, és még sorolhatnám, hogy milyen. Ezért bemutatok pár egyszerű fonással készült frizurát, hogy kedvet kapjon az is, aki eddig ódzkodott tőle!

Paketta fonás:

A fonással készült frizurák alapja. Lényege, hogy a fonásunk fő tincseihez kétoldalról mindig újabb tincseket adunk. Itt ügyelni kell a mértékletességre és az egységességre. Mindig arról az oldalról kell az új tincset hozzáadni a fonathoz, ahonnan a főtincsünket középre hajtjuk.


Kifordított fonás:

Itt, mint a normál fonásnál is középre kell rakni a szélről a tincseket, de nem fentről helyezzük rá, hanem alulról. Ez már egy kicsit nehezebb feladat, de gyakorlással rá fog állni a kezünk. Ez a módszer látványosabb a sima fonásnál, így megéri megtanulni ezt is.

Halszálka fonás:

Nem a legegyszerűbb, de nagyon látványos. Én csak hanyagfonásnak hívom, mivel itt nem szabad törekedni  a pontos leválasztásokra. A lényege, hogy parketta fonással elkezdjük fonni a hajat, de mindig csak egy kis tincset helyezünk középre a széléről, a többit lógni hagyjuk. Az alsó középső kisképen látható, hogy hogyan kell csinálni.

Félparketta:

Lényege, hogy a parketta fonáshoz hasonlóan a fonáshoz új tincset veszünk fel, de azt csak átlógatjuk a fonáson. 

Parketta fonott konty:

Tarkóról kezdjük fonni, majd bubnál legumizzuk, kontyba csavarjuk.

Laza fonat:

Az egészen egyszerű (és gyors) fonásunkat is fel tudjuk dobni, ha kihúzkodjuk a fonatok szélét. Ügyeljünk, hogy óvatosan húzzuk ki, mert könnyen széteshet a fonat!


És most már csak a képzeletünk szabhat határokat!
 
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fodraszblog.blog.hu/api/trackback/id/tr417209091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Mindent a hajról, mindent a hajért.
süti beállítások módosítása