Mindent a hajról, mindent a hajért.

2016. február 29. 13:14 - Fodor Bettina, Blogger

Fodrász jövő

A minap a kezembe került egy tanulmány, amely azt taglalja, hogy milyen jövőképe lehet annak, aki fodrásznak tanul. Nem derült ki számomra, hogy mikor írhatták. Szeretem a szakmám, így elolvastam, hátha mond újat, és hát mondott, nem is keveset!

Mennyi vendég tart el egy főállású fodrászt?

Évente hány fodrász tud a szakmában maradandóan elhelyezkedni?

Karrier lehetőségek?

256h.jpg

Egy átlagos teherbírású és igényű fodrász, ha csak hajvágásból szerzi a betevőjét, akkor közel 500 vendégnek a haját kell gondoznia. Természetesen a repertoárjának bővítésével és árainak emelésével ez a szám sokkal kevesebbre is redukálható. Nem tudom, hogy ezt az adatot mi alapján számolták ki, mert azt nem részletezték. Nekem az 500 ember soknak tűnik, ha mondjuk egy hónapot veszünk alapul, szóval matekozok kicsit:
-Egy hajvágás ára nálam 2.500 Ft rövid haj esetén. Ez egy elég átlagos ár, mert alatta vagyok a szalonos kollégáimnak, mégis drágább vagyok a BioHairnél. 
500 x 2.500 = 1.250.000 Ft. 
Én ennyiből bővel jól el tudnék élni!!! Még ennyit sem kéne vállalnom, elég mondjuk a fele! 
-Egy hajvágás nálam rövid haj esetén közel fél óra, de ebbe mindent beleszámoltam, a vendég belép hozzámtól az elbúcsúzunkig.
500 x 0,5 óra = 250 óra.
Egy hét 40 munkaóra, így egy hónap olyan 168-184 munkaórára szokott kijönni. Tehát egy hónap alatt mégsem jön össze a havi 1 milla. Hacsak nem túlórázok, amit elismerem, szoktam. Úgy talán, hangsúlyozom TALÁN kijön a 250 munkaóra egy hónapban csak rövid hajvágásból. 
Ha azt vesszük, hogy egy kis faluban, ahol nincs másik fodrász, remekül lehet keresni, még hogyha nem is ezekkel az árakkal, amikkel én dolgozom. 

A tanulmány szerint évente 200 végzett fodrász tud maradandóan elhelyezkedni a szakmában. Ugyanakkor utána néztem és több ezer fodrászt képeznek évente az iskolák! ez borzalmasan nagy szám! Nem csoda, hogy sokan teljesen másban kezdenek el dolgozni, hiába szerezték meg a papírjukat. Sok kollégám van, akik már nincsenek a szakmában, mert a vendégeik lassan megfogyatkoztak és ők is inkább csak mellékben fodrászkodnak. Nappal valami nyugis munka, este és hétvégén meg fodrászat. Így nem esnek ki végképp, de mégis megélnek valahogy. Ha sikerül jó főállást találni, akkor egész szuper lehet mind anyagilag, mind munkaügyileg. Csak hát időben lesz szűkös a dolog...

Karriernek azt írta az írás, amit olvastam, hogy ha sikerül leszerződni egy kozmetikai céggel, akkor az nagyon belendíthet a pályán - mint üzletkötő. Én inkább a különféle képzésekre tenném a hangsúlyt. Egy hajhosszabbítás képzés ára már az első (vagy első két) vendégen visszahozta az árát. Ha megtanulunk valami fonást, vagy trendi hajszínezést mellé, akkor nyert ügyünk van a vendégek terén. Ugyanakkor a versenyek sem elhanyagolható momentumok. Én a magam részéről szeretem nézni, de nem szeretem azt a stresszt, amit ott átél egy fodrász. De ha elég képzett az ember, és indul versenyeken, akkor még mesterré is válhat. Ha viszont kombináljuk a kozmetikai értékesítést és a versenyeket, akkor akár az oktatás lehet a nyerő pálya.

A cikket bővebben itt olvashatod: www.epalya.hu 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fodraszblog.blog.hu/api/trackback/id/tr248263354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Mindent a hajról, mindent a hajért.
süti beállítások módosítása