Mindent a hajról, mindent a hajért.

2016. január 03. 21:11 - Fodor Bettina, Blogger

Havi sampon teszt - Bevezető

Az Újév elején mindenki fogadalmakat tesz. Még az is megfogadja, hogy nem fogad meg semmit, aki nem fogad meg semmit. Az idei fogadalmaim többnyire nem publikusak. Leginkább azért, mert a legtöbbet még magam sem tudom, hogy mi lesz. Viszont még tavaly elkezdtem kipróbálni egy dolgot, aminél be akartam bizonyítani magamnak azt, amit megtanítottak nekem. Méghozzá azt, hogy a 2in1 sampon-balzsamok tényleg rosszat tesznek-e a hajjal? Ebből lett az idei fogadalmam, vagyis inkább listám, tervem.

Ki szeretném próbálni a bolti samponokat a hajamon.

samponok1.jpg

 

Én ugyebár az a fodrász vagyok, aki mindent magán próbál ki először, és ha jónak ítélem, akkor mehet a vendégen is. Nem azért, mert nem bízom a vegyszerekben, vagy a kollégáimban, hanem mert szeretek kipróbálni magam dolgokat. Sok vendégem kérdezgeti tőlem, hogy milyen sampont vegyen a boltban. Hiába tanácsolom nekik, hogy a kellékesnél vásároljanak, mert úgy folytatják a kérdést, hogy már vettek XY sampont, és jó-e a hajukra? Ekkor a legrosszabb, hogy szaktanácsot adok, vagyis szakmai szemmel az összetevők szerint vizsgálom a samponokat és aszerint adok nekik tanácsot, amiből vagy nem értenek semmit, vagy én nem tudom, hogy az úgy van-e, csak azért, mert valahol olvastam róla. Szóval én rendes tanácsot akarok adni nekik, és mindenkinek! Tisztában vagyok vele, hogy nem fognak kellékesnél vásárolni maguknak marha drága, de gazdaságos és egészséges sampont, mert úgy vannak vele, mint én a tejjel: elfogy, veszek a legközelebbi boltban.

A samponok tesztelésére egészen egyszerű dolgot találtam ki: ameddig egy tubus/flakon tart, addig használom próbaként. Vagyis nem egyszeri alkalom után alkotok véleményt, és nem is viszem túlzásba a használatot. Lehetőség szerint havonta szeretnék bemutatni egy-egy sampont-balzsamot. Mivel a hajam most éppen tartalmaz festett részt, és még natúr póthajat is, vegyítve a festett indiai és a natúr magyar hajjal, ezért nem lesz egyszerű dolgom a sampon kiválasztása terén. A festettség miatt mindenképpen festett hajra való samponokat kell választanom. Ha nincs ilyen az adott márkában, akkor a balzsammal kell ellensúlyoznom. Az se baj a póthaj miatt, ha a hajszerkezetet is javítja (legalábbis a reklámok szerint) a sampon vagy a balzsam. Nálam egy flakon elég gyorsan elfogy, mert két-három naponta mosok hajat, alkalmanként mindig kétszer. Hogy miért így mosok hajat, arról már egy korábbi bejegyzésemben írtam, de a lényeg annyi, hogy először a felszíni koszt lazítom fel, másodjára meg le is szedem a maradék szennyeződést is, és ezt két-három naponta érdemes, mert addigra mindenkinek bekoszolódik a haja, ha más nem a szmogtól/sapkától. Tehát a hajamon egy flakonnyi sampon nem szokta egy hónapnál tovább húzni, így idén ki tudok próbálni akár 12 fajta sampont is. Igyekszem majd a márkákat is variálni, hogy ne legyen unalmas a dolog. Ezért bizony reklámként fog hatni a dolog, de végre hiteles lesz, már amennyire egy vélemény az lehet...

Írok majd a szubjektív illatokról/szagokról, tapintásról, csillogásról, fénytelenségről, töredezettségről. Igyekszem minden tapasztalatomat megörökíteni, így nem csak a rosszakat, de főleg a jókat is, bár elég szkeptikus vagyok pár márkával, típussal szemben, ezért igyekszem tényleg csak a tapasztalataimat leírni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fodraszblog.blog.hu/api/trackback/id/tr648234184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Mindent a hajról, mindent a hajért.
süti beállítások módosítása