Mindent a hajról, mindent a hajért.

2016. január 11. 14:17 - Fodor Bettina, Blogger

Garnier Fructis 2in1

Azt hallottam a tanáraimtól diákéveimben, azt olvastam a könyvekben, szaklapokban, hogy a 2in1 sampon-balzsamok rosszat tesznek a hajjal. Meg is lett indokolva ez az állítás: ha valami egyszerre lúgos és savas, akkor az semleges, így hatástalan. Matematikailag elviekben helyes a képlet, hisz +1-1=0. A sampon része mar, a balzsam része helyreállít, tehát a két hatás összeveszik egymással és nem történik semmi a hajon. Mint két szerelmes férfi (vegyszerek), akik egyetlen nőért versengenek (haj). Tulajdonképpen megölik egymást, ha egyszerre találkozik a nő velük és nem külön-külön, a nő meg két szék közül a padlóra huppan. Ugyanakkor a tapasztalatom nekem másképpen alakult ezzel a sampon-balzsammal.

sampon_fructis.jpg

Amikor elkezdtem használni ezt a szert, akkor fénytelen és durva tapintású volt a hajam. A balzsamtól másnaposan ellapult, matt lett, és zsíros szagú. Hiába göndörítettem, vagy emeltem meg a tövét a hajamnak. De körülbelül két hét 2in1 használat után azt vettem észre, hogy kezd fényesedni, ha rásüt a nap, kicsit szárazabb, mint szokott lenni és még harmadnap is állt valahogy. A póthajam sokszor gubancolódott ezelőtt, de a 2in1 használatát követően 1) vagy megtanultam kezelni a hajam (nincs kizárva, hogy ez történt), 2) simább lett a hajam, ezáltal kevésbé hajlamos a kócolódásra. Mindenesetre ezt nem írom a jó tulajdonságai közé, mert nem eldöntött tény, hogy miért nem gubancos a hajam annyira.

A hajam fényesebb lett. Ez bizonyára a szilikonnak köszönhető, ugyanis ez a sampon-balzsam tele van vele. A professzionális samponok/balzsamok nem tartalmaznak egyáltalán, mivel ez megtapad a hajon és egy idő után a haj megfullad alatta, így akár ki is hullhat. Hogy mit tesznek ezekbe akkor a szilikon helyett, hogy fényesebb legyen a haj? Mondjuk vitaminokat, ásványi anyagokat, és savas pH-jú oldatokat, vagyis VALÓDI anyagokat. Nem hiába kerülnek ezek négyszer annyiba, mint a bolti vackok, de legalább ötször tartósabbak is.

Szárazabb is lett a fejbőröm és a hajvégeim jobban szállnak, valamint kissé elektromos is, ez viszont a glicerinnek köszönhető, mivel nagyobb arányban van benne, mint a rendes (értsd: fodrász szakipari) samponokban szokott. A glicerin egy érdekes eleme a samponoknak. Ugyanis megköti a vizet. Ha nagy arányban adagolják, akkor nem a hajhoz köti meg a vizet, hanem magához köti a hajból, így a haj szárazabb lesz tőle (vízelvonás miatt). Túlzásba vitt használata miatt kezdhet el korpásodni a haj. Remélem, hogy kibírok egy évet komolyabb roncsolodás nélkül ezekkel a bolti samponokkal.

A másnap már érezhető zsíros hajszag, viszont mérséklődött. Lehet, hogy csak én éreztem magamon (jó szaglásom van, plusz állandóan a hajakkal vagyok elfoglalva, így felismerem a hajszagot), de tényleg kevésbé érzem már magamon, illetve jóval később, inkább 3-4. nap felé, amikor meg már úgyis megmosom. A hajmosásaim is kitolódtak egy nappal, mert nem érzem szükségét (és lusta is vagyok télen hosszú hajat szárítani 2-3 naponta).

Elég gyorsan fogy a sampon, mert több kell belőle, mint a rendes samponokból, amiket eddig használtam, pedig próbáltam azzal kalkulálni, hogy fele annyira lesz kiadós egy flakon. Én havi egy samponnal számoltam, de úgy néz ki, hogy az évi 12 sampon helyett többet is ki tudok majd próbálni. Egy professzionális samponnál (és balzsamnál) egy tubus 3-4 hónapig is kitartott, mert elég volt belőle egy diónyi mennyiség is, amit akár fel is higíthattam, hogy jobban elterülhessen felvitelkor a hajamon. Ennél ezt nem tudtam megcsinálni, és néha a félmaroknyi sampon is kevés volt az első mosáshoz a hosszú és dús hajamra.

Összegezve: Lehet ugyan, hogy a túlzásba vitt használata árthat a hajnak, de egyelőre az én hajammal csodát művelt, pedig eddig sem volt sok bajom vele. Tudom ugyanakkor, hogy ez a csoda csak felszínes, és hogy többet fog ártani a hajamnak, mint amennyi pozitívummot most látok vele kapcsolatban, de ez idővel vagy igazolódik, vagy nem. Ami zavar kissé így télen, hogy nagyon száll a vége, és ha sötétben fésülködök, akkor apró csillagszórókat látok szétpattanni a hajamban. De ez inkább még szórakoztat.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fodraszblog.blog.hu/api/trackback/id/tr508234436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andora 2018.07.29. 23:48:26

Szia! Ajánlom a head and shoulders-et kipróbálni! Én azt használom az egyik barátnőm ajánlása miatt. Mindkettőnknek szebb lett a haja,nem zsírososdik olyan hamar illetve nekem nagyon korpás volt,de mióta használom egyszer sem láttam a hajamban korpát.(talán mert korpa elleni a sampon
Mindent a hajról, mindent a hajért.
süti beállítások módosítása